امروز : 27 تیر 1403
  • 1390/12/20 - 17:35
  • 32
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZdxC

جلسه کمیته جامعه ایمن شهرستان کاشان برگزار شد

جلسه کمیته جامعه ایمن شهرستان کاشان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دیگر اعضاء روز دوشنبه 15/12/90 در سالن شهدای ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد...





جلسه کمیته جامعه ایمن شهرستان کاشان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دیگر اعضاء روز دوشنبه 15/12/90 در سالن شهدای ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.



به گزارش وبدا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن تشکر از تلاش همه اعضا در جهت ایمن سازی جامعه گفت: امید است با همکاری، مشارکت و همت اعضا، جامعه ای بی خطر و ایده آل داشته باشیم.



دکتر محمد حسین اعرابی افزود: مصوبات جلسه باید کارشناسی شده و قابل اجرا باشد.



وی تصریح کرد: پیشنهادهای مطرح شده در این کمیته به کمیته ذیربط در فرمانداری ارجاع داده شده و بازخورد و نحوه اجرایی شدن آن در جلسات بعدی بررسی می شود.



وی، خواستار بررسی اقدامات و ارائه گزارش فعالیت های انجام شده توسط نهادهای مرتبط شد و بر سنجش ایمنی در مهد کودکها تاکید کرد.



دکتر اعرابی ضمن تاکید بر پیگیری تردد تانکرهای حمل سوخت، از اعضا این کمیته خواست، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در جهت پیشگیری از حوادث ارائه کنند.



وی با اشاره به آمار بالای تصادفات موتورسواران تصریح کرد: برای کاهش سوانح و حوادث مربوط به موتورسوران لازم است برای خرید و استفاده از موتورسیکلت، سن و شرایط قانونی وضع و توسط ارگانهای مسئول پیگیری شود.



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این جلسه، بررسی و رفع نقاط حادثه خیز جاده ها را عامل مهمی در کاهش تصادفات ذکر کرد.



دکتر حسن الماسی با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در کاشان گفت: راه اندازی این مرکز راه مناسبی برای کنترل حوادث ناشی از ترافیک و تصادفات می باشد.



وی با ارائه گزارشی از آسیب های ناشی از حوادث مربوط به آتش بازی شب چهارشنبه پایانی سال 1389 در مقایسه با سه سال گذشته افزود: متاسفانه این حوادث در مقایسه با سال 88، 160 مورد (یعنی حدود 8%) افزایش داشته است.



وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان، بیشترین قشر آسیب­پذیر در این نوع حوادث هستند، تصریح کرد: فراوانی حوادث مربوط به آتش بازی شب چهارشنبه پایانی سال در مردان حدود 4 برابر بیشتر از خانم ها است.



معاون بهداشتی دانشگاه بیان کرد: بیشترین آسیب ها و سوانح از طریق ترقه می باشد که به صورت قاچاق و غیر مجاز خریداری می شود.



دکتر الماسی، راههای پیشگیری از سوانح چهارشنبه پایان سال را آموزش به جوانان و نوجوانان، به ویژه آموزش در مدارس به دانش آموزان و والدین آنها بیان کرد.



وی، جلوگیری از فروش مواد محترقه در محل های غیر مجاز توسط افراد دوره گرد، امداد به مصدومین احتمالی و ثبت حوادث مربوطه به چهارشنبه پایانی سال را از جمله اقدامات محیطی جهت پیشگیری از سوانح چهارشنبه پایان سال عنوان کرد.



مدیر عامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرستان کاشان نیز در این جلسه، برخی سوانح و حوادث را مربوط به بافت فرسوده شهر دانست و گفت: آمار سوانح و حوادث شهرستان کاشان نسبت به سال قبل کاهش یافته است.



مهندس محمد مسعود چایچی، بررسی و کار در زمینه حوادث ناشی از کارخانجات صنعتی، کارگاهها و انبارها را از برنامه سال91 سازمان آتش نشانی بیان کرد.



وی با اشاره به کاهش 17 درصدی آتش سوزی واحدهای مسکونی این شهرستان افزود: برنامه سنجش وضعیت ایمنی ادارات در دستور کار این سازمان بوده که به نحوه احسن انجام شد.



مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان کاشان تصریح کرد: ایمنی مهد کودک ها و مدارس به دلیل اهمیت سلامت بچه ها مهم می باشد و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.



مهندس محمد مسعود چایچی اظهار داشت: باید تردد تانکر های سوخت در آزاد راه اصفهان - تهران به جاده قدیم منتقل شود.



بخشدار نیاسر ضمن اشاره به شعار جامعه ایمن بخش نیاسر "پیشگیری از حوادث با هدف ارتقاء سطح سلامت و امنیت مردم " گزارشی از عملکرد کمیته جامعه ایمن بخش نیاسر را ارائه داد.



مهندس حامد منیری اولویتهای حوادث بخش نیاسر را حوادث ترافیکی، حوادث خانگی، سقوط، حیوان گزیدگی، سوختگی، ضربه، حوادث ناشی از کار، آتش سوزی و برق گرفتگی بیان کرد.



وی، بروز حوادث را در آقایان 64 درصد و در خانمها 36 درصد ذکر و خاطر نشان کرد: گروههای سنی 20- 35 و 35-60 سال در معرض حوادث و سوانح می باشند.



مهندس حامد منیری ضمن اعلام آمادگی در خصوص آموزش و اطلاع رسانی به جامعه، نمونه ای از اقدامات انجام شده در کمیته را به شرح ذیل ارائه داد:



1- انجام برنامه های آموزشی توسط مرکز بهداشتی درمانی، نیروی انتظامی، اداره گاز، شهرداری و آموزش وپرورش بخش نیاسر برای گروههای هدف مختلف ازجمله دانش آموزان، زنان خانه دار، رانندگان وسایل نقلیه، مسافران و گردشگران و عموم مردم



2- اولویت بندی حوادث



3- آمار گیری فصلی و ثبت حوادث توسط مرکز بهداشتی درمانی با همکاری آتش نشانی، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی



4- ثبت و مستند سازی اقدامات



5- گزارش دهی سالانه از اقدامات انجام شده به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان



6- تعیین نقاط حادثه خیز



7- برطرف کردن مشکلات نقاط حادثه خیز



8- پایش و ارزشیابی برنامه و ارائه راهکارها جهت ارتقاء خدمات





  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 111277
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم