امروز : 27 تیر 1403
  • 1400/12/03 - 08:16
  • 17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZqCP

راهکارهای کنترل استرس

مسئول واحد سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: با مشخص کردن اولویت ها، مدیریت زمان، تهیه فهرستی از کارهای درست و مشخص نمودن مهم ترین اقدام برای انجام و موکول کردن کارهای کم اهمیت تر، استرس خود را کنترل کنید...




 مسئول واحد سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: با مشخص کردن اولویت ها، مدیریت زمان، تهیه فهرستی از کارهای درست و مشخص نمودن مهم ترین اقدام برای انجام و موکول کردن کارهای کم اهمیت تر، استرس خود را کنترل کنید.



 



به گزارش وب دا، مریم میرزایی افزود: یک راه دیگر برای به دست آوردن کنترل روی استرس این است که اولویت‌های خود را مشخص کنید و عقب انداختن کارها را متوقف کنید. به تعویق انداختن کارها شما را به سمت واکنشی رفتار کردن هدایت می‌کند و در حال تقلا کردن برای رسیدن رها می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث استرس و تاثیرات منفی روی سلامتی و کاهش کیفیت خواب شود.



 



وی، با اشاره به انجام تمرین مواجهه با موقعیت های استرس زا، تصریح کرد: در مورد اتفاق و یا موقعیتی که ممکن است با آن مواجه شوید فکر کرده و واکنش خود را تمرین کنید. راه هایی برای مواجهه با موقعیت فرضی بیابید. به عنوان مثال اگر میدانید که صحبت درملاء عام شما را دچار استرس می کند، با کمک دوستان مورد اعتماد و هم شاگردیهایتان جلسه ای ترتیب دهید که در آن شما به عنوان سخنران در جمع صحبت نمایید.



 



میرزایی ادامه داد: با بررسی خواسته های خود، سعی کنید اهداف واقع گرایانه داشته باشید. تحت فشار قرار دادن خود برای موفقیت خوب است ولی مطمئن شوید انتظاراتتان واقع گرایانه باشد. مراقب کمال گرایی باشید. به آنچه می توانید به نحو احسن انجام دهید قانع باشید. هیچکس کامل نیست. نه شما و نه دوست یا فرزند شما، هیچکس. به خود و بقیه اجازه اشتباه بدهید و به یاد داشته باشید که اشتباهات معلم خوبی هستند.



 



مسئول واحد سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه یادآور شد: سبک زندگی سالمی داشته باشید. غذاهای سالم بخورید.  برای استراحت و تمدد اعصاب وقت بگذارید.



 



وی اظهار داشت: روش های تمدد اعصاب که برایتان مفید است را بیابید. به عنوان مثال می توانید از دعا، یوگا، فن های آرام سازی و تمرین تمرکز کمک بگیرید. سعی کنید از زندگی تان لذت ببرید.



 



میرزایی در پایان تاکید کرد: تغییرات را به عنوان جزئی از زندگی بپذیرید. هیچ چیز ثابت باقی نمی ماند. سیستم حمایتی از دوستان و خانواده تشکیل دهید تا درصورت نیاز با آن ها تماس بگیرید. به خود و ظرفیت خود اعتقاد داشته باشید.



 





 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 121492
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم