امروز : 30 تیر 1403
  • 1399/05/29 - 11:59
  • 10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zbaj

زنده کردن سنت روضه خوانی خانگی با رعایت پروتکل های بهداشتی

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، بر زنده کردن سنت روضه خوانی خانگی با توجه به شیوع ویروس کووید 19، با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد...




مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، بر زنده کردن سنت روضه خوانی خانگی با توجه به شیوع ویروس کووید 19، با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.



به گزارش وب دا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاه فضل در نشست خبری در سالن دکتر قریب گفت: احیاء و برگزاری روضه خوانی‌های سنتی خانگی یکی از راه‌های عزاداری بدون تجمع در شرایط امروز جامعه است.



وی، با تأکید بر توجه به بعد شعائر عزاداری‌های محرم  افزود: بایستی به لزوم توجه به ابعاد فردی و اجتماعی عزاداری و سایر عبادات توجه شود.



حجت الاسلام و المسلمین شاه فضل تصریح کرد: مراسم‌های عزاداری محرم امسال با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و با حضور حداقلی عزادار برگزار شود تا هم بعد فردی و هم بعد اجتماعی عزاداری را داشته باشیم.



وی، عزاداری برای امام حسین (ع) را دارای دو بعد فردی و اجتماعی دانست و بر عزاداری‌های خانگی در شرایط ممنوعیت تجمعات تأکید کرد و افزود: احیاء و برگزاری روضه خوانی‌های سنتی خانگی یکی از راه‌های عزاداری بدون تجمع در شرایط امروز جامعه است.



به گفته وی، استفاده از وسائل ارتباط جمعی و فضای مجازی برای بهره مندی ازمجالس روضه خوانی، سخنرانی و ذکر مصیبت ذاکرین اهل بیت (ع) نیز یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از تجمعات در ماه محرم است.



حجت الاسلام و المسلمین شاه فضل، با اشاره به اینکه هیچ مخالفتی با برگزاری عزاداری محرم وجود ندارد، ادامه داد: در شرایط امروز جامعه، ممنوعیت تجمعات به این معنی نیست که دولت و نظام اسلامی و وزارت بهداشت با عزاداری مخالف باشد، بلکه برگزاری عزاداری‌ها باید تحت شرایط اعلام شده برگزارشود.



حجت الاسلام شاه فضل گفت: آن‌هایی که با پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری مخالفت می‌کنند توصیه می‌شود به جای مخالفت با پروتکل‌های بهداشتی راه کار‌های جدید برای عزاداری‌ها با شرایط روز جامعه ارائه کنند.



وی، با تأکید بر اینکه ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به معنای مجاز بودن تجمع با شرایط اعلام شده است، اظهارداشت: اجرای پروتکل‌ها بهداشتی به معنای تعطیلی مراسم‌های عزاداری محرم نیست.



وی، به بحث شفای ائمه و جلسات عزاداری اشاره کرد و گفت: شفای ائمه به معنای این نیست که در این جلسات کسی بیمار نمی شود و همه بیماران، سالم می شوند بلکه به این معنی است که بستر شفا در این جلسات بیشتر فراهم است اما مثل خدا که همه افراد را از مرگ نجات نمی دهد این شبهه غلط است که با آموزه های دینی ما سازگاری ندارد.



مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، با اشاره به اینکه تعطیل کردن مراسم عزاداری محرم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا شایسته نیست، افزود: برگزاری مراسم عزاداری ضعیف از برگزار نشدن مراسم عزاداری بهتر است.



وی، نصب پرچم‌های عزا و سیاه پوش کردن معابر و خیابان‌ها را بعد شعائری عزاداری محرم دانست و بر انجام آن ازسوی هیئات مذهبی تأکید کرد.



به گفته حجت الاسلام شاه فضل، باید تلاش کرد مراسم‌های عزاداری امسال با حداقل جمعیت عزادار برگزار شود، اما جلسه عزاداری امام حسین (ع) تعطیل نشود.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119768
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم