امروز : 31 تیر 1403
  • 1398/09/05 - 14:29
  • 8
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZYEj

سلامتی مسئولیتی همگانی و حق همه آحاد جامعه است

معاون بهداشتی دانشگاه گفت: سلامتی مسئولیتی همگانی و حق همه آحاد جامعه است که جز با تلاش و مشارکت مردم و مسئولین محقق نمی شود...




معاون بهداشتی دانشگاه گفت: سلامتی مسئولیتی همگانی و حق همه آحاد جامعه است که جز با تلاش و مشارکت مردم و مسئولین محقق نمی شود.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر رضا رزاقی در مراسم اجرای "طرح کشوری هر خانه یک پایگاه سلامت" در دانشگاه گفت: ارتقاء سلامت، توانمندسازی افراد برای کنترل و مدیریت سلامت و سرنوشت است.



وی تصریح کرد: ارتقاء عادلانه سلامت، نیازمند توانمندسازی مردم و جامعه برای مشارکت در مراقبت از خود، خانواده و جامعه است.



دکتر رزاقی، با اشاره به فرمایش سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در این راستا افزود: طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» مبنی بر افزایش و بهبود کیفیت و ایمنی خدمات، مراقبت های جامع و یکپارچه سلامت و افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری، توانمندسازی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تامین، حفظ و ارتقاء سلامت اجرا می شود.



وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این طرح را با تمرکز بر برنامه ریزی برای ارتقای سلامت، در سه حیطه پیشگیری و ارتقای سلامت، درمان های اولیه و توانبخشی اجرا می کند.



دکتر رزاقی، یکی از مزایای اصلی این طرح را صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها، از طریق توانمندسازی جامعه برشمرد و گفت: این صرفه جویی، ناشی از هزینه مراقبت های سطوح پایه و تخصصی و همچنین پذیرش برنامه ریزی شده و بدون برنامه بیماران و پذیرش های سرپایی می باشد.



 



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119015
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم