امروز : 27 تیر 1403
  • 1400/11/12 - 12:36
  • 18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZXAP

شهروندان هرگونه تخلف در گران فروشی دارو را با سامانه 190 اطلاع رسانی کنند

معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: شهروندان هرگونه تخلف در گران فروشی دارو را با سامانه 190 اطلاع رسانی کنند و بازرسان این معاونت در اسرع وقت پیگیری می کنند...





معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: شهروندان هرگونه تخلف در گران فروشی دارو را با سامانه 190 اطلاع رسانی کنند و بازرسان این معاونت در اسرع وقت پیگیری می کنند.



 



به گزارش وب دا، دکتر محسن تقی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص شروع موج ششم کرونا، افزود: این معاونت با هرگونه گران فروشی دارو برخورد می کند و در صورت لزوم موارد را به مراجع قضایی ارجاع می دهد اما نکته مهم این است که متاسفانه تغییرات قیمت دارو و تجهیزات پزشکی بسیار زیاد است و برای مصرف کننده ای که یک دارو را قبلا با قیمت پایین تر تهیه می کرده،  ممکن است در خرید جدید تفاوت قیمت محسوس باشد و آن را گران فروشی فرض نمایند البته تمامی داروخانه ها رسید پرداخت که مشابه فاکتور است را صادر می کنند.



 



وی، در خصوص نوسان قیمت دارو تصریح کرد: تغییرات قیمت دارو، باتوجه به مشکلات تولید کنندگان در تامین مواد اولیه و حتی تهیه براساس نوع ارز اختصاصی، زیاد است و متاسفانه در حال حاضر تغییرات قیمت گاهی روزانه یا هفتگی می باشد.



 



دکتر تقی زاده، ادامه داد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه غذا و دارو، مراتب را به کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان به شماره تلفن 55470212 اطلاع رسانی کنند.



 



وی، در ادامه در خصوص وضعیت دارو برای بیماران مبتلا به کرونا یادآور شد: وضعیت دارو در منطقه کاشان، با توجه به اینکه در موج  پنجم دلتا داروی زیادی مصرف شد و فرصت کمی برای ذخیره داروها بود اما خوشبختانه در خصوص داروهای مربوط به کرونا اقدامات خوبی صورت گرفته است و در حال حاضر مشکل حادی در بیمارستان ها وجود ندارد.



 



دکتر تقی زاده، وضعیت دارو و تجهیزات مصرفی را در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مناسب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در دو شهرستان توسط داروخانه های بخش خصوصی ذخیره خوبی از نظر دارو و تجهیزات دارند.



 



وی، با اشاره به فعالیت ۸ داروخانه شبانه روزی در کاشان و۳  داروخانه شبانه روزی در آران و بیدگل یادآور شد: با توجه به افزایش بار مراجعات مردم، تمام داروخانه ها روزانه می توانند تا زمان مراجعه بیمار در شبانه روز و ایام تعطیل با حضور مسئول فنی فعال باشند و به مردم خدمت ارائه بدهند.



 



معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: در خصوص داروهای بیماران سرطانی و خاص در منطقه مشکلی خاصی نداریم و اگر کمبودی باشد مشکل کشوری و با توجه به تحریم ها است.



 





  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 121408
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم