امروز : 30 تیر 1403
  • 1399/06/26 - 14:27
  • 12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZWbj

شیوع موج سوم کووید19 با عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در صورت ایجاد تداخل، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی با شیوع موج سوم کووید19 مواجه خواهیم شد...




معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در صورت ایجاد تداخل، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی با شیوع موج سوم کووید19 مواجه خواهیم شد.



به گزارش وب دا، دکتر سیما سادات لاری در گفتگو با خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: متاسفانه روند نزولی ابتلا از نیمه شهریور متوقف و با شیب ملایمی در حال افزایش می باشد.



وی، با اشاره به استفاده از ماسک و رعایت بهداشت بیشتر از سال های گذشته، تصریح کرد: امیدواریم امسال با کمترین آمار ابتلا به آنفولانزا مواجه باشیم.



دکتر لاری اظهار داشت: امسال دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در بخش بهداشت و 10 تا 12 میلیون دوز در داروخانه ها توزیع خواهیم کرد.



معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، با اشاره به جمعیت 50هزار نفری سالمندان و 300هزار نفری خانم های باردار یادآور شد: خانم های باردار، افراد مستقر در خانه سالمندان، بهزیستی و مشاغل پر خطر واکسن رایگان دریافت خواهند کرد.



وی، با تاکید بر استفاده این واکسن برای افراد پرخطر هر خانواده مانند زیر شش و بالای 60 سال، خانم های باردار، افراد با بیماری زمینه ای، سرطان و شیمی درمانی، گفت:  افراد می توانند با در دست داشتن کارت ملی واکسن آنفلوانزا را با قیمت کمتر از 50 هزار تومان از داروخانه خریداری کنند.



دکتر لاری افزود: تهیه واکسن برای همه امکان پذیر نیست اما در صورت بالا بودن تعداد متقاضیان با ارز غیر دولتی هم واکسن وارد خواهد شد.



دکتر سیما سادات لاری، در ادامه با اشاره به 41 پروژه نیمه تمام خوابگاه دانشجویی تصریح کرد: قصد داریم تا 17 پروژه خوابگاهی را با رایزنی های صورت گرفته به پایان برسانیم که با این کار اسکان 10هزار دانشجو فراهم خواهد شد.



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119868
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم