امروز : 30 تیر 1403
  • 1399/07/22 - 13:59
  • 6
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZXdj

عزم جدی وزارت بهداشت برای مهار کرونا در منطقه کاشان/ اختصاص چهار دستگاه سی تی اسکن جدید برای دانشگاه علوم پزشکی کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از تجهیز بیمارستان های کاشان و آران و بیدگل به چهار دستگاه سی تی اسکن جدید برای این دانشگاه خبر داد...




رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از تجهیز بیمارستان های کاشان و آران و بیدگل به چهار دستگاه سی تی اسکن جدید برای این دانشگاه خبر داد.



به گزارش وب دا، دکتر سید علیرضا مروجی اظهار داشت: بیمارستان های نقوی کاشان و امام حسن (ع) آران و بیدگل به دو دستگاه سی تی اسکن مجهز شده اند.



وی افزود: با عنایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو دستگاه سی تی اسکن دیگر در هفته های آتی به بیمارستان های شهید بهشتی کاشان و ثامن الائمه (ع) آران و بیدگل اضافه خواهد شد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بیان اینکه تشخیص زود هنگام تست کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است، از فعالیت دومین دستگاه تست اختصاصی کووید 19pcr  طی یک ماه آینده در این منطقه با عنایت های ویژه مقام عالی وزارت خبر داد و تصریح کرد: این دستگاه تست، تحویل دانشگاه شده و با انجام زیرساخت های آن به زودی فعال خواهد شد.



وی، با بیان اینکه در گذشته بیماران نیازمند خدمات فوق به ناچار باید به سایر بخش ها مراجعه می کردند، افزود: شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از ابتدای گسترش ویروس کووید 19 در طول این مدت در کنار کمک های گسترده خیرین نیک اندیش و مردم مورد توجه ویژه ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.



دکتر مروجی، به اقدامات مختلف در زمینه تجهیز و توسعه زیرساخت های بهداشتی درمانی در کاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: در طول سال جاری این دانشگاه مورد حمایت های ویژه وزیر بهداشت بوده است.



وی، اختصاص سه دستگاه پیشرفته برای جراحی های مغز و اعصاب و ارتوپدی، دستگاه های جدید پلاسما فرز، octبرای جراحی چشم در بیمارستان متینی، تنفس مصنوعی با عنوان اکمو و دیالیز بیماران کرونایی با عنوان crrt، تانک اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، تامین اعتبار یک دستگاه اکسیژن ساز جدید و ... را از جمله حمایت های دکتر نمکی برشمرد.



به گفته دکتر مروجی، از ابتدای سال جاری تاکنون 220 میلیارد ریال وسایل تجهیزاتی در قالب 55 قلم مشتمل بر یک هزار عدد تجهیزات اعم از تخت، پمپ سرم، برانکارد، الکترو شوک، دستگاه دیالیز رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، وسایل اتاق عمل و مراقبت های ویژه ICU)) به دانشگاه علوم پزشکی کاشان تخصیص یافته است.



 وی، همچنین از اختصاص بیش از 300 میلیارد ریال به دانشگاه جهت تکمیل پروژه های عمرانی، راه اندازی بیمارستان های ثامن الائمه (ع) و امام حسن (ع) آران و بیدگل و بقیه الله الاعظم (عج) کاشان، رفع نیازهای عمرانی مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی و سایر بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه، امکانات رفاهی مورد نیاز دانشجویان و ساخت خوابگاه ها از سوی وزیر بهداشت خبر داد.



رئیس دانشگاه، در پایان به راه اندازی یک بخش بزرگ مراقبت های ویژه ICU))با عنوان مگاICUدر بخش جنرال اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان با نصب  15 دستگاه جدید ونتیلاتور و مبلغ 50 میلیارد ریال جهت آماده سازی این مرکز اشاره کرد و گفت: در ماه های گذشته وزارت بهداشت و خیرین کاشان و آران و بیدگل همچون دو بال پرقدرت در مهار و جلوگیری از خسارات زیان بار ویروس کووید 19 در کنار این دانشگاه بوده اند.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار امیدواری کرد: این همکاری مستمر برای سلامت جامعه به ویژه مردم این منطقه تداوم داشته باشد.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119983
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم