امروز : 01 مرداد 1403
  • 1397/12/20 - 13:38
  • 10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZNQj

مانور سلامت نوروزی در کاشان برگزار شد

همزمان با سراسر کشور مانور سلامت نوروزی سال 1398، با حضور مسئولین دانشگاه و شهرستان به همت گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان امروز مورخ 20/12/97 برگزار شد...




همزمان با سراسر کشور مانور سلامت نوروزی سال 1398، با حضور مسئولین دانشگاه و شهرستان به همت گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان امروز مورخ 20/12/97 برگزار شد.



 



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، هدف کلی این مانور را حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات ذکر کرد.



 



دکتر سید علیرضا مروجی گفت: افزایش نظارت و بازرسی های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن بین راهی تحت پوشش، نمونه برداری از مواد غذایی حساس در مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و کنترل کیفی آب اشامیدنی (کلرسنجی و نمونه برداری) در اماکن عمومی و مراکز اقامتی و بین راهی از اهداف اختصاصی این مانور می باشد.



 



وی، به اجرای طرح سلامت نوروزی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: هر ساله با نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروزی با افزایش فعالیت مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی از جمله فروشگاه ها، اماکن اقامتی - تفریحی، اماکن بین راهی در سطح شهر و در کنار جاده ها، مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مسئولیت تامین شرایط بهداشتی در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز اپیدمی های منتقله از آب و غذا و کاهش بار بیماریهای غیر واگیر با کنترل در این ایام را بر عهده دارند.



 



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این مانور، 25 گروه از بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به صورت گروهی با همراهی نیروی انتظامی حرکت خواهند کرد و سپس نسبت به بازرسی از کلیه مراکز و اماکن حساس با اولویت رعایت بهداشت فردی متصدیان و حفظ ایمنی مواد غذایی بااستفاده از دستگاه های سنجش پرتابل به منظور اندازه گیری میزان TPMروغن، میزان PHو شوری نان، دمای یخچال ها و سردخانه ها نگهداری مواد غذایی با استفاده از دماسنج های دیجیتال و لیزری و ...  اقدام می نمایند.



 



کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در ادامه، ضمن قرائت دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی 1398 ، به اهمیت موضوع و ضرورت افزایش نظارت های بهداشتی پرداخت.



 



مهندس فتحی مقدم افزود: برنامه سلامت نوروزی از بیستم اسفند ماه 97 لغایت بیستم فروردین سال 98 به صورت شبانه روزی (کشیک و آنکال) در کلیه روزهای اداری و تعطیل اجرا خواهد شد.



 



وی تاکید کرد: شهروندان محترم می توانند شکایات خود را از طریق سامانه 190 ارسال کنند تا مورد رسیدگی کارشناسان بهداشت محیط قرار گیرد.



 






  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118492
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم