امروز : 31 تیر 1403
  • 1398/11/19 - 08:58
  • 10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZSHj

مواردی از ابتلا به بیماری ویروس کرونا در کاشان گزارش نشده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: خوشبختانه مواردی از ابتلا به بیماری ویروس کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه گزارش نشده است.




 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: خوشبختانه مواردی از ابتلا به بیماری ویروس کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه گزارش نشده است.



به گزارش وب دا، دکتر رضا رزاقی، با بیان اینکه ویروس کرونا همانند سرماخوردگی است، گفت: برای این بیماری فعلاً واکسن و داروی شناخته شده ای نیست ولی خوشبختانه مواردی از ابتلا به بیماری در منطقه مشاهده نشده است.



وی، با اشاره به اینکه عامل این بیماری ویروسی است که از قدرت سرایت بسیار بالایی برخور دار است، افزود: اصلی ترین راه انتقال بیماری تماس مستقیم با بیمار و ترشحات تنفسی می باشد.



دکتر رزاقی تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی، شستشوی دست‌ها قبل از غذا خوردن، اجتناب از دست دادن، روبوسی کردن و حتی بغل کردن افراد و غذا خوردن از ظروف مشترک می تواند به مقدار قابل ملاحظه ای از سرایت بیماری بکاهد.



وی افزود: علائم بالینی در این بیماری آب ریزش از بینی، سرفه، گلو درد، تب و احساس بیماری در فرد است.



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: پوشاندن دهان و بینی در زمان سرفه و عطسه، ممانعت از لمس اعضای صورت با دست های آلوده، رعایت فاصله با افراد بیمار، ضدعفونی کردن گوشی همراه، دستگیره های در، وسایل شخصی با پنبه و الکل، ماندن در منزل در زمان بیماری، استراحت، ورزش سبک، خوردن غذاهای گیاهی و سبزیجات و استعمال نکردن دخانیات از جمله نکاتی است که می تواند به پیشگیری از ابتلا به این بیماری کمک کند.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119180
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم