امروز : 30 تیر 1403
  • 1399/05/26 - 12:20
  • 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z2aj

نخستین و مهم ترین نهاد اجتماعی خانواده است

مشاور امور بانوان رئیس دانشگاه گفت: خانواده، نخستین و مهم ترین نهاد اجتماعی است که با وجود تحولات اساسی جامعه، در اهداف و کارکردهای خود ثابت مانده است و هنوز در همه جوامع بشری اهمیت اساسی دارد...




مشاور امور بانوان رئیس دانشگاه گفت: خانواده، نخستین و مهم ترین نهاد اجتماعی است که با وجود تحولات اساسی جامعه، در اهداف و کارکردهای خود ثابت مانده است و هنوز در همه جوامع بشری اهمیت اساسی دارد.



به گزارش وب دا، دکتر طاهره مازوچی، به روز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و افزود: خانواده، مناسب‌ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی و معنوی بشر است و بهترین بستر را برای تأمین امنیت و آرامش روانی اعضا فراهم می کند.



وی تصریح کرد: آیه «هل اتی» در سوره الانسان روز ۲۵ ذیحجه به پیامبر (ص) نازل شد و دلیل نامگذاری این روز به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اشاره آیه مذکور به اهمیت خانواده و استحکام پایه‌ های آن می باشد.



دکتر مازوچی در ادامه اظهار داشت: در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه محسوب می‌شود و پایبندی به آن به ارتقاء جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، کمک می کند.



مشاور امور بانوان رئیس دانشگاه، به اهمیت خانواده به عنوان کوچک ‌ترین نهاد اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب‌ های اجتماعی خانواده است به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آن ها، به جامعه رسوخ می‌کند.



وی گفت: اگر گام نخست در تشکیل خانواده سنجیده برداشته شود یعنی افراد در انتخاب همسر، معیارهای ارزشی، اخلاقی و ایمانی را در نظر بگیرند، سیر حرکتی خانواده به سوی تشکیل خانواده ای مطلوب خواهد بود.



دکتر مازوچی افزود: خانواده مطلوب، خانواده ای است که پدر و مادر گاهی برای فرزندانشان تنها گوش باشند و هنر شنیدن را در خود تقویت کنند، در این صورت می توانند هرچه بیشتر به دنیای فرزندان خود نزدیک شوند و بر آن اثر مثبت بگذارند.



وی تصریح کرد: رشته حیات خانواده باید چنان استوار باشد که هیچ عاملی نتواند آن را از هم بگسلد.



مشاور امور بانوان رئیس دانشگاه، پاکی، تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند، نظارت اجتماعی، تشویق به ازدواج، آسان سازی ازدواج و دادن امتیاز شغلی به متأهل ها را از عوامل مؤثر در حفظ و ثبات حیات خانواده دانست.



وی در پایان به شرایط کنونی و همه گیری بیماری کووید 19 اشاره کرد و یادآور شد: تنها راه مقابله با این ویروس منحوس پیشگیری، ماندن در خانه و دوری از اجتماعات است و خانواده می تواند در این راستا نقش بسزایی داشته باشد.



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119759
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم