امروز : 03 مرداد 1403
  • 1396/09/28 - 12:36
  • 6
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Zrtj

نشست سالروز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد

نشست سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، رئیس دانشگاه، معاونین، جمعی از مسئولین و اعضای هیات علمی و دانشجویان روز دوشنبه مورخ 27/9/96 همراه با اقامه ظهر و عصر در مسجد دانشگاه برگزار شد...




نشست سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، رئیس دانشگاه، معاونین، جمعی از مسئولین و اعضای هیات علمی و دانشجویان روز دوشنبه مورخ 27/9/96 همراه با اقامه ظهر و عصر در مسجد دانشگاه برگزار شد.



آیت الله نمازی در این مراسم گفت: انقلابی بودن تنها کافی نیست چرا که حوزه از ابتدا انقلابی بوده و در ادامه نیز باید انقلابی بماند و انقلابی بودن حوزه و دانشگاه به معنای تعهد در قبال مسؤولیت هایی است که در راستای احکام الهی دارند.



وی اظهار داشت: نقطه مقابل وحدت، تفرقه و جدایی و خصومت و دشمنی و شیطنت است.



نماینده ولی فقیه در کاشان، از وحدت به عنوان یک کار آسمانی و عرشی نام برد و افزود: وحدت یکی از کارهای حکیمانه خداوند است.



وی تصریح کرد: در نظام آفرینش به هرکجا که نگاه شود حقیقت وحدت را می توان درک کرد، چرا که خداوند نظام هستی را از اجزاء متعددی به وجود آورده است که براساس حکمت خدا این اجزا به یکدیگر جوش داده شده است.



آیت الله نمازی، همچنین از وحدت به عنوان رمز و راز آفرینش نام برد و با اشاره به اینکه خداوند بر اساس وحدت، نظام هستی و آفرینش را به وجود آورده است، اظهار داشت: جدایی سبب نابودی و فنا است، برخی فقط شعار وحدت می دهند، اما دشمن در مقام عمل تلاش می کند تا با تفرقه و جدایی بین ملتها، امت ها، طوایف، عشایر و اقوام به اهداف خود برسد، چرا که منافع دشمن در ایجاد اختلاف و تفرقه رقم می خورد.



 



وی، اعلام هفته از سوی امام خمینی(ره) را براساس حکمت و برگرفته از قرآن خواند و افزود: جامعه ای که در آن اختلاف وجود داشته باشد چنین جامعه ای شکست خورده است. 



آیت الله نمازی، بر وحدت بین گروه ها و جناح های سیاسی تأکید کرد و ادامه داد: گروها و جناح های سیاسی در درون جغرافیای سیاسی کشور قابل تعریف هستند و نباید با یکدیگر اختلاف داشته باشند، چرا که رویارویی گروه ها و جناح های سیاسی با یکدیگر برای کشور سم است.



نماینده ولی فقیه درکاشان در ادامه با اشاره این فرمایش رهبر معظم انقلاب که حوزه انقلابی باید انقلابی بماند، گفت: انقلابی بودن تنها کافی نیست چرا که حوزه از ابتدا انقلابی بوده و در ادامه نیز باید انقلابی بماند و انقلابی بودن حوزه و دانشگاه به معنای تعهد در قبال مسؤولیت هایی است که در راستای احکام الهی دارند.



وی ادامه داد: وجه مشترک بین حوزه های علمیه و دانشگاه ها این است که حوزه های علمیه رسالت تربیت عالمان دینی را بر عهده دارند و باید در آینده باید عامل هدایت و ارشاد جامعه باشند و در جهت معنویت جامعه اهتمام داشته باشند و رسالت دانشگاه نیز تربیت انسانهای عالم و دانشمند برای حل و فصل مشکلات و رفاه جامعه هستند که یک بخش آن پزشکی و طبابت اشت باشد.



به گفته وی، اسلام  برای پزشکی و طبایت حرف برای گفتن زیاد دارد و ترافیک آیات و روایات زیاد است به طوریکه یکی از علما آیات و روایاتی که اسلام در رابطه با طب و تغذیه وجود دارد جمع آوری و نزدیک به 80 جلد کتاب منتشر کرده است.



آیت الله نمازی گفت، زمانی که غرب و اروپایی وجود نداشت اسلام در باره دارو و درمان و طبابت حرف برای گفتن داشته است، بنابراین باید مبانی که اسلام در زمینه تغذیه دارد، فلسفه آن را کشف کنند.



برپایه این گزارش، در بخش پایانی این همایش، حجت الاسلام شاه‌فضل مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه و اعضای هیات علمی با موضوع "راهکارهای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه" به بیان دیدگاه های خود پرداختند.



 



 






  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117560
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم