امروز : 03 مرداد 1403
  • 1396/08/01 - 14:20
  • 6
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZGrj

نهمین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد

نهمین سالگرد خاکسپاری سه تن از شهدای گمنام دانشگاه با حضور خانواده شهید سرافراز "محسن حججی"، امام جمعه کاشان "حضرت آیت اله نمازی" و سایر مسوولین دانشگاهی، شهری و استانی، با استقبال کم نظیر دانشجویان شامگاه یکشنبه 30/7/96 در مسجد بقیه اله دانشگاه برگزار شد..




نهمین سالگرد خاکسپاری سه تن از شهدای گمنام دانشگاه با حضور خانواده شهید سرافراز  "محسن حججی"، امام جمعه کاشان "حضرت آیت اله نمازی" و سایر مسوولین دانشگاهی، شهری و استانی، با استقبال کم نظیر  دانشجویان شامگاه یکشنبه 30/7/96 در مسجد بقیه اله دانشگاه برگزار شد.



به گزارش وبدا رییس دانشگاه در این مراسم، ضمن خیر مقدم به خانواده های شهدای مدافع حرم و تقدیر و تشکر از همه دانشجویان به خصوص دانشجویان بسیجی به جهت برگزاری این مراسم  اظهار  داشت،  شهدای گمنام پس از ۲۰ سال برای گسترش و زنده کردن فرهنگ ایثار و شهادت آمدند



دکتر ابراهیم کوچکی افزود: امروز هم جوانان ما با تبعیت از شهدای ۸ سال دفاع مقدس، برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و مقاومت در راه دفاع از حریم ولایت و اهل‌بیت به شهادت می‌رسند.



وی با اشاره به فلسفه حضور مدافعان حرم در سوریه بیان کرد: دفاع از حریم اهل‌بیت، دفاع از انسانیت است، در این مسیر ملیت معنایی ندارد؛ همه شهدای مدافع حرم برای دفاع از حریم اهل‌بیت و حریم انسانیت در این مسیر قدم گذاشتند و با فداکاری خود تمام نقشه‌های دشمنان را نابود کردند



رییس دانشگاه دفاع از مردم  مظلوم جهان را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر از فلسطین، میانمار و کشورهای دیگری حمایت می‌کنیم به این دلیل است که مردم مظلومی هستند؛ همانطور که گاهی از مردم مظلومی که حتی مسلمان هم نبودند حمایت کردیم



دکتر کوچکی با بیان اینکه شهادت، انتهای سعادت است و جز با جهاد در راه خدا نمی‌توان به شهادت رسید،اظهار داشت:انسان در هر مقطع از زندگی خود باید جهادگر باشد.



وی در پایان در واکنش به سخنان رییس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: اگر سپاه پاسداران نبود نه تنها کشور نبود بلکه فلسطین و سوریه هم نبود؛ اگر سپاه وجود نداشت، حریم اسلام و انقلاب اسلامی هم نابود می‌شد.



امروز جمهوری اسلامی توانایی تجهیز ۱۸ ارتش بزرگ را دارد



مسوول روابط عمومی معاون امور راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح  در واکنش به یاوه‌گویی‌های رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: یک دانشجوی ساده مسائل نظامی هم می‌داند که سخنان ترامپ تا چه حد خنده‌دار است، همانطور که قرآن وعده داده است ، عده‌ای کم به اذن خدا می‌توانند بر عده‌ای زیاد غلبه کنند؛ امروز قدرت جمهوری اسلامی به قدری است که می‌تواند ۱۸ارتش بزرگ را آموزش، تجهیز، سازماندهی و فرماندهی کند.



سردار داوود غیاثی‌ راد با اشاره به اینکه دفاع مقدس و دفاع از حرم بدون نام عاشورا معنا ندارد افزود: امام حسین(ع) سمبل آزادی و آزادگی است و هر مبارزه آزادی‌خواهانه ای در هر جای دنیا بدون نام امام حسین(ع) معنا ندارد.   

وی  با اشاره به سخنان ژنرال مونت گبری گفت : در جنگ جهانی دوم ارتش آمریکا با کمک نجاران مصری، تانک‌های خود را به شکل کامیون درآورد و توانست پیروز جنگ شود.



سردار غیاثی‌ راد ادامه داد: در دفاع مقدس هم رزمندگان ایرانی توانستند در یک حرکت بی سابقه علارغم برخورداری ارتش صدام از ماهواره‌های آمریکا و هواپیماهای جاسوسی عربستان، با فداکاری ۲ هزار غواص ایرانی، دشمن را شکست دهند.



شخصیت شهید حججی دست نیافتنی نیست



این گزارش حاکیست: از دیگر برنامه های نهمین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه که مورد استقبال قرار گرفت حضور خانواده شهید محسن حججی " خواهر و عموی شهید" در برنامه بود.



عموی شهید محسن حججی در مصاحبه با "شریف راد" مجری برنامه اظهار داشت: پس از شهادت محسن، برداشت‌های مختلفی از شخصیت ایشان شد که یکی از آنها دست نیافتنی خواندن او بود که یک برداشت غلط است؛ همه ما می‌توانیم محسن حججی باشیم به شرطی که اراده و همت محسن را سرلوحه زندگی قرار دهیم.



همچنین خواهر شهید حججی در این گفتگو ابراز داشت: محسن دغدغه مردم مناطق محروم را داشت، همیشه از این ناراحت بود که مردم مناطق محروم، مسجد و مدرسه ندارند.



وی با اشاره علاقه شدید شهید حججی به ترویج کتابخوانی افزود: آقا محسن به شدت به کتابخوانی علاقه داشتند و تلاش زیادی برای ترویج کتابخوانی انجام می‌دادند؛ شهید حججی نذر کتاب را بسیار سفارش می‌کرد و هر چند وقت یکبار در گلزار شهدا کتاب نذر و پخش می‌کرد



خواهر شهید حججی گفت:ایشان یک الگوی کامل و جامع اخلاقی برای تمام خانواده بودند و احترام ویژه ای برای پدر و مادر قائل بودند.



گفتنی است: برپایی نمایشگاه"سبک زندگی اسلامی"  و تاسیس" کانون فرهنگی دانشجویی اردوهای جهادی"  با دست نوشته هایی از آیت اله نمازی امام جمعه کاشان و خانواده شهید محسن حججی" و دکتر ابراهیم کوچکی بر آرم کانون مزین به عکس شهید بزرگوار "محسن حججی" از دیگر برنامه های این مراسم بود.



نهمین سالگرد شهدای گمنام کاشان










  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117460
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم