امروز : 28 تیر 1403
  • 1400/03/18 - 11:23
  • 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZQrP

نیمی از سالمندان آران و بیدگل واکسن کرونا زدند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: نزدیک به ۵۰ درصد سالمندان این شهرستان از آغاز طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون واکسن زدند...




سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: نزدیک به ۵۰ درصد سالمندان این شهرستان از آغاز طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون واکسن زدند.



 



دکتر اعظم باقری افزود: پنج هزار و ۲۳۰ نفر در این شهرستان از آغاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون واکسن دریافت کردند که از این تعداد، چهار هزار و ۹۸ نفر را سالمندان بالای ۶۰ سال و بقیه را کارکنان بهداشتی و درمانی، بیماران خاص، پاکبانان، بنیاد شهید و معلولان ذهنی تشکیل می دهند.



 



وی ادامه داد: اکنون میانگین تزریق واکسن به ‌سالمندان بالای ۸۰ سال در آران و بیدگل نزدیک ۵۱ درصد، ۷۰ تا ۸۰ سال حدود ۴۱ درصد و ۶۵ تا ۷۰ سال نردیک ۲۰ درصد است که همچنان هم ادامه دارد.



 



سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، با بیان اینکه برای بیش از ۵۰۰ نفر از جمعیت هدف در آران و بیدگل واکسن نوبت دوم تزریق شده است، ادامه داد: با ورود به مرحله واکسیناسیون همگانی از همه امکانات شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل برای این مهم بهره گرفته می‌شود و بر پایه اولویت‌های اعلام شده مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت.



 



دکتر باقری تصریح کرد: در مرحله واکسیناسیون عمومی همچنان نیازمند همکاری و همراهی همه اقشار جامعه خواهیم بود و همچنان بر تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید می‌شود.



 



آزمایش مثبت کرونا برای سه هزار و ۳۰۰ نفر 



 



سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با بیان اینکه کشور و شهرستان همچنان درگیر ویروس کرونا است، گفت: در آران و بیدگل تاکنون ۹ هزار و ۹۰۰ بیمار با مشکل تنفسی به بیمارستان و مرکزهای سرپایی مراجعه کردند که آزمایش سه هزار و ۳۰۰ نفر مثبت بوده است.



 



وی با بیان اینکه درصد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آران و بیدگل در برهه کنونی کاهش یافته است، اظهار داشت: اکنون شاهد افزایش برگزاری آیین‌های با جمعیت شلوغ در مناطق مختلف شهرستان هستیم.



 



دکتر باقری، با اشاره به تداوم وضعیت نارنجی آران و بیدگل ادامه داد: شمار بستری‌ها و مراجعه بیماران سرپایی در این شهرستان در ماه اخیر تا حدودی کاهش داشته که امید می‌رود با افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شاهد کاهش بیشتر بستری‌ها و بهبود وضعیت در هفته های پیش رو باشیم.





 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 120717
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم