امروز : 27 تیر 1403
  • 1400/11/20 - 09:41
  • 20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZrBP

واکسن کرونا مشکلی برای جنین ایجاد نمی‌کند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام شده، واکسن کرونا مشکلی برای جنین ایجاد نمی‌کند و مادران باردار می‌توانند بدون نگرانی نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند..




رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام شده، واکسن کرونا مشکلی برای جنین ایجاد نمی‌کند و مادران باردار می‌توانند بدون نگرانی نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند. 



 



دکتر محسن قمصری در جلسه کمیته بحران کرونا شهرستان آران و بیدگل، با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا برای زنان باردار ضروری است، گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد اکثر این مادران باردار مبتلا به کرونا در این شهرستان واکسن نزده بودند و یا حداقل دو نوبت واکسن خود را دریافت نکرده بودند.



 



وی افزود: از ابتدای بهمن ماه سال جاری و با شروع پیک ششم بیماری کرونا تعداد 29 مادر باردار با علائم بیماری تنفسی به مراکز 16 ساعته بیماری کووید 19 در سطح شهرستان مراجعه کرده اند که از این تعداد 23 نفر تست پی سی آر مثبت داشته و بیماری آنها تایید شده است که سه نفر از آن ها در بیمارستان بستری و تحت خدمات درمانی ویژه قرار گرفته اند.



 



 دکتر قمصری، ضمن اشاره به این که بیماری کرونا در مادرانی که واکسن زده بودند بسیار خفیف گزارش شده است، تصریح کرد: مادران باردار در صورتی که واکسن کرونا را دریافت کنند، باز هم باید به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا خطری آنها را تهدید نکند.



 



وی یادآور شد: در این میان مادران بارداری هستند که متأسفانه بدون توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه و عدم اعتقاد به تزریق واکسن کرونا در مکان‌های غیرضروری حاضر می‌شوند که این مسئله نیز سبب‌ ساز چالش‌های بسیار، هم برای خود و هم برای جنین آنها و سایر افراد جامعه می‌شود.



 



دکتر قمصری اظهار داشت: به کلیه مادران باردار توصیه می شود که در اسرع وقت نسبت به تکمیل نوبت های واکسن خود اقدام نمایند.





 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 121436
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم